Semnătura unui maestru 5.08.1927 Wien.

Pe toata durata acestui proiect am fost încărcat de emoții, mai mult pozitive decât negative. Lucrarea a fost grea, a ieșit frumos, am iubit sunetele scoase de acest pian, îmi răspundea cu vibrații la fiecare atingere, la fiecare ciocan primit, la orice șurubel mișcat, placa de rezonanță emana armonii incredibile fără ca vreo clapă să fie apăsată, avea o voce a lui, interioară, armonici acumulate în cei aproape 100 de ani de viața. Când am găsit pe clapa nr. 88 (ultima) semnătura maestrului care a construit pianul, mi-am închipuit efortul depus, tehnicile tradiționale utilizate, mândria de a crea un produs care să functioneze zeci de ani în versiunea 1.0. Emoții, ciocane, sunete, bormașini,  istorie, armonii, compresoare, artă, tâmplarie,  au fost două săptămâni minunate.

dsc02091
Semnătura maestrului.

Mi-a vorbit, i-am răspuns, acum îl ating și el cântă, mă încântă zi de zi, Stingl trăiește din nou…

Acum e gata, am căutat în pod cutia cu partituri, Chopin, Beethoven, Bach, Brahms, Liszt, Debussy erau toți acolo, acum s-au așezat frumos pe raft, lângă pian, urmează ca Stingl să le revadă curând.

Ok… cam asta a fost și cu blogul meu, am reușit să înregistrez o piesă, compoziție proprie, îi spune „Waiting”, dar aici se potriveste mai bine „Waiting for Stingl”.
Să fiți blânzi, nu am mai pus mâna pe un pian adevărat de vreo 25 de ani.

Am tras cu ceea ce aveam prin casă, un microfon vechi Shure, un stativ de microfon ruginit, o placă audio Creative… Doar ca să vă faceți o idee cum sună un pian vienez Stingl din 1927, maltratat, penetrat, violat, acordat, local, în garaj…

Vă mulțumesc, enjoy da music!

Ziua 1 

Ziua 2

Ziua 3

Ziua 4

Ziua 5

Zilele 6,7,8 și 9

Zilele 10,11,12,13 și 14

 

Advertisements